Deze gids schetst een takenlijst die is ontworpen om relevantiesignalen te benadrukken die worden opgepikt door zoekmachines. Blijf binnen de best practices en gebruik het met creativiteit, maar ruil nooit waarde voor betere zoekranglijsten, probeer nooit gebruikers of zoekmachines te misleiden – op de lange termijn – uw inspanningen maken het de moeite waard, zolang u uw oordeel gebruikt en weet wanneer u de onderstaande gouden regels van SEO moet overtreden.

Keyword research

Voordat u begint met het schrijven van inhoud (inclusief titel, metabeschrijving, afbeeldingsnaam enz.), Moet u weten welk probleem u probeert op te lossen, dat wil zeggen – waar mensen echt naar op zoek zijn en welke uitdrukkingen het meeste zoekvolume hebben. U moet ook rekening houden met de concurrentie en de perfecte balans kiezen tussen de meest gezochte zoekwoorden en zoekwoorden met minder concurrentie.

U kunt dit onderzoek doen met veel tools, maar de meest populaire worden aangeboden door Google (Search, Analytics, Webmaster Tools, AdWords, Trends etc.).

Bij het analyseren van de concurrentie – begin met googlen naar het super-trefwoord en let op hun titel, metabeschrijving, URL’s en koppen en zorg dan voor betere versies. Het is van het grootste belang om goede URL’s, titels en beschrijvingen te hebben, want dit zijn de dingen die een fragment van een zoekmachine-resultaat maken.

Goede URL-structuur

Het URL-adres moet zo nauwkeurig mogelijk beschrijven waar de pagina over gaat. Gebruikers moeten kunnen begrijpen of de pagina aan hun behoeften voldoet zonder deze in hun browsers te laden. Het achtervoegsel voor het URL-adres (het laatste deel, exclusief de domeinnaam of de bovenliggende mappen) moet de kortste samenvatting van de pagina zijn. Het voorvoegsel van het URL-adres (domeinnaam + bovenliggende mappen) moet context bieden.

Titel van de pagina

Uw titeltag verschijnt boven aan de browser en als kop in de zoekresultaten verschijnen fragmenten. Sociale netwerken gebruiken het ook als onderdeel van het bericht wanneer iemand die URL deelt. Om deze redenen heeft het zowel een enorme SEO-waarde (het is een van de belangrijkste rangschikkingsfactoren) als een ‘klikbaarheid’-waarde (het dient als een stimulans voor mensen om te klikken). Probeer de perfecte balans te vinden tussen uitstekende SEO en uitstekende gebruiksvriendelijkheid. Deze factor wordt ook vaak meegenomen in een Gratis SEO Rapport, bijvoorbeeld van optimalisatie.pro.