Kartonnen dozen, zoveel maten, zoveel vormen, zoveel keuzes. Soms zijn de keuzemogelijkheden voor klanten overweldigend, waardoor het moeilijk kan zijn om uw product nét het verschil te laten maken. Een van de manieren waarop u de kans tot aankoop van uw product kunt vergroten is door uw kartonnen dozen net dat beetje extra mee te geven. In een fysieke winkel kunnen de klanten uw product direct onderscheiden van dat van uw concurrenten.

Maak goed gebruik van afbeeldingen op kartonnen dozen

Het gezegde luidt dat een beeld duizend woorden waard is en dat geldt ook voor het ontwerp van de kartonnen dozen voor de verpakking. Het goed gebruik maken van afbeeldingen is een effectieve manier om de aandacht van uw klanten te trekken en hen in staat te stellen snel te herkennen wat elk product is. Stelt u zich eens voor dat u in een winkel bent in een gangpad vol met verschillende soorten plat verpakte meubels die allemaal verpakt zijn in kartonnen dozen met een beschrijving van de inhoud, maar zonder afbeeldingen. Stelt u zich nu eens voor dat u in een ander gangpad zit met dezelfde producten, maar deze keer heeft de verpakking afbeeldingen van hoe de meubels eruit zien. Het is waarschijnlijker dat u het gemakkelijker vindt om te kiezen welk product u het leukst vindt als goed te zien is hoe het eruit ziet als afgewerkt product dan door alleen maar van de beschrijving uit te moeten gaan. Het helpen van uw klanten om uw producten gemakkelijk te herkennen en duidelijk te zijn over wat ze kopen is een goede manier om klanten naar u toe te trekken en uw verkoop te verhogen ten opzichte van de concurrentie.

Maak het gedenkwaardig

Denk aan enkele van ‘s werelds meest succesvolle merken, Coca Cola, Lego, Adidas, Disney en nog veel meer en u weet waarschijnlijk ook wat hun logo is. Dit helpt om een cruciale rol te spelen in hun succes omdat hun logo’s uniek voor hen zijn en gemakkelijk te herkennen zijn over de hele wereld. Het creëren van een verpakking die bij de klanten blijft hangen na hun eerste aankoop is een grote bonus, omdat het hen vertrouwdheid biedt de volgende keer dat ze op zoek zijn naar soortgelijke producten. Hierdoor heeft u een aanzienlijk voordeel ten opzichte van de concurrentie (op voorwaarde dat u een goede indruk hebt achtergelaten de vorige keer). Probeer uw logo en merk consistent en uniek te maken voor uw bedrijf, zodat het gemakkelijk te herkennen is.

De professionals van de Dozenhal helpen u hier graag bij.

Wil je kartonnen dozen kopen? Bekijk dan de website.