Elke zelf respecterende marketing medewerker weet dat je gebruik moet maken van allerlei verschillende middelen en verschillende media om een bericht zo goed mogelijk over te brengen op de doelgroep. Met alleen een TV advertentie ben je er niet, want waar moet men heen voor meer informatie? Of hoe wordt men eraan herinnert dat ze überhaupt ooit jouw advertentie hebben gezien? Dat moet haast wel met behulp van andere media, zoals een website waar men meer informatie kan vinden en een poster langs de weg om de mensen de volgende ochtend op weg naar werk er aan te herinneren dat ze gister jouw advertentie op TV hebben gezien. Het gebruik van meerdere media is een must, toch lijkt een groep marketing medewerkers niet mee te gaan met de tijd. Ze gebruiken wel verschillende media, maar alleen de offline varianten. TV, posters, flyers, radio, advertorials en stands worden volop ingezet, maar als je ze vervolgens thuis op Google opzoekt zijn ze onvindbaar. Dit is niet alleen onverstandig, dit is dodelijk voor veel bedrijven. Steeds meer aankopen worden online gedaan en men gaat steevast naar het internet met vragen, want Google weet alles. Als men jouw advertentie ziet is de kans groter dat men op internet jouw bedrijf opzoekt dan dat ze daadwerkelijk direct langsgaan in de winkel. Online media zijn dus even, dan wel niet meer, belangrijk als offline media. Een website is één, maar ook sociale media, email marketing, adwords advertenties en een hoge organische plek in de Google zoekresultaten zijn een must om alles eruit te slepen wat er in zit. Dit is veel werk en de grootste reden dat men het niet doet is een gebrek aan kennis. Gelukkig kan je je zaken als linkbuilding uitbesteden en biedt www.economy.nl een breed dienstenpakket aan om te zorgen dat deze media ook benut worden. |
http://www.economy.nl/ |
