Mirjam Mooijman
Image default
Aanbiedingen

Experimenten en tests in contextuele advertenties: hoe u een klant kunt overtuigen en geen fouten ku

dynamic web design

Online advertentiesystemen lanceren en testen vaak nieuwe formaten. E-Promo krijgt als gecertificeerd bureau en partner van verschillende platforms eerder toegang tot dergelijke experimenten. Het is voor ons belangrijk om niet alleen een nieuw type reclame uit te proberen bij een van onze klanten, maar ook om een ​​effectieve ervaring op te doen.

Als er een breed veld is om te kiezen wat en hoe te testen, rijst natuurlijk de vraag – met wie precies? En hoe overtuig je een klant om iets nieuws te proberen?

Fase 1: een kandidaat kiezen voor het experiment

Het formaat en de site bepalen meestal duidelijk de doelgroep voor een nieuwe tool. Dienovereenkomstig wordt al in deze fase een bepaald percentage klanten geëlimineerd voor wie het experiment niet geschikt is.

Ik voeg sitevoorwaarden toe aan het materiaal voor plaatsing – dit is ook een extra filter voor het selecteren van een kandidaat. Niet elke klant is bijvoorbeeld klaar om een ​​360-gradenvideo te maken, een budget toe te wijzen voor de voorbereiding van een interactieve banner of deze zelf te maken.

Vervolgens is het belangrijk om te begrijpen welke van de resterende aanvragers het experiment het meeste voordeel kan opleveren. Als gevolg hiervan is er een lijst van degenen met wie we niet alleen het nieuwe formaat kunnen proberen, maar ook de effectiviteit en efficiëntie ervan kunnen zien.

Sommige bureaus hebben de gewoonte om testen aan iedereen achter elkaar aan te bieden, zonder voorafgaande analyse. Maar op basis van mijn ervaring kan ik zeggen dat als het testen van een nieuw formaat voor een klant onmogelijk is vanwege interne of technische kenmerken, een dergelijk voorstel een negatief effect kan hebben. Simpel gezegd, de cliënt zal beledigd raken als blijkt dat hij de nieuwe tool wil gebruiken, maar dat niet kan.

Fase 2: jezelf willen

Het lijkt erop dat de volgende stap is om het experiment aan de klant aan te bieden. Maar dit is niet het geval. De volgende stap is om echt jezelf te willen. Ontdek de mogelijkheden en word verliefd op het nieuwe formaat.

Je kunt een klant geen experiment aanbieden als je er niet 100% zeker van bent dat dit het langverwachte format is dat simpelweg van levensbelang is voor hem. Het is belangrijk om in brand te vliegen!

Een duidelijke taakomschrijving en een goed begrip van welke van hen en hoe de gekozen nieuwigheid precies oplost, de definitie van doelen en kansen is de sleutel tot succes.

Als u duidelijk begrijpt waarom de klant dit experiment nodig heeft, kunt u uw gesprekspartner overtuigen.

Ik zeg bijvoorbeeld tegen een klant: “Geloof het niet! We wachtten! Tenslotte!” Ik stel geen vraag, ik praat gewoon over de mogelijkheden en zeg meteen dat we het gaan doen. Geen excuses. En de marketeer aan de klantzijde leert de details van wat hem te wachten staat.

Ik bied mijn klanten nooit iets aan dat twijfelachtig is, dat misschien niet werkt bij hun doelgroep, wat hoogstwaarschijnlijk niet voor hen zal werken. Twijfel is direct zichtbaar en hoorbaar. Als u uw emoties, uw verlangens niet overbrengt, neemt de kans op succes aanzienlijk af.

Fase 3: analyseer het resultaat en wat te doen als de test niet aan de verwachtingen voldeed

Dus je kreeg het in principe eens en begon het experiment. Nu is het zaak om de voortgang van de reclamecampagne drie keer beter te volgen dan normaal. Bewaken, controleren, corrigeren. Maar niet om de cliënt ervan te overtuigen dat u gelijk heeft, maar om te weten dat u zich niet vergiste, dat uw conclusies en de beslissing om dit experiment te starten correct waren. Het komt vaak voor dat een nieuwe plaatsing niet direct het verwachte resultaat geeft.

Er zijn drie opties om in dit geval te doen:

  • Ga door met het testen van de site met nieuwe instellingen. Dit is niet altijd de juiste beslissing – u moet nadenken of alles is gevolgd, en zo niet, repareer het dan in een nieuwe vlieg. Analyseer ook op welk niveau van besluitvorming de gebruiker is die interactie heeft met de advertentie. Misschien heeft hij echt meer tijd nodig, en heb je te vroeg conclusies getrokken.
  • Weiger de site in de toekomst als deze een negatief resultaat vertoonde. De redenen kunnen verschillen: niet-doelgroep, onvoldoende aantal targetinginstellingen dat specifiek geschikt is voor uw campagne, werk van slechte kwaliteit van de site of aannemer.
  • Laat de site in de reserve, “houd er rekening mee” om deze in de toekomst te gebruiken voor een bepaald soort gepromote aanbiedingen.

Het is belangrijk om aan de klant het begrip over te brengen dat elk experiment helpt om uw doelgroep beter te begrijpen en te leren kennen, nieuwe opmerkingen en interactiepunten ermee te vinden en ook enkele parameters uit de huidige campagnes uit te sluiten.

Wees niet bang om te falen als u experimenteert. Falen is de subjectieve perceptie van plaatsing. Het is belangrijk om er conclusies uit te kunnen trekken en deze in de praktijk toe te passen. De waarde van het experiment zit hem niet alleen in het kennen van de effectiviteit van de site en het formaat. Elke plaatsing die geen resultaat oplevert, is een stap naar een beter begrip van uw doelgroep, een kans om volgende campagnes nog beter te leiden.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html